Avokádo a jeho účinky na naše zdraví

Dost často slýcháme, že

avokádo

obsahuje příliš mnoho tuků a tak bychom to s ním neměli přehánět. Otázkou zůstává, zda je toto tvrzení pravdivé! Už jste také zaslechli, že pojídání avokáda může mít velice

dobrý vliv na naše zdraví

? Ne? Ve skutečnosti toto tvrzení není daleko od pravdy. Čili až si příště budete dávat burrito či krůtí sendvič, zvažte, zda si k němu nepřidat i kus zdravé omáčky guacamole. Ono to s tím tukem nebude zase tak horké. Přesvědčte se sami.


Jak tedy avokádo působí na naše zdraví?


1) Avokádo Snižuje riziko srdečních onemocnění


Srdeční onemocnění

může postihnout každého z nás, a proto bychom se mu měli snažit předejít a naše zdraví si chránit. K tomu nám pomůže lepší výběr stravy v našem jídelníčku.

Konkrétně u avokáda byl prokázán jeho

pozitivní vliv na náš kardiovaskulární systém

.

To vše díky jeho nízkému obsahu nasycených tuků a vysokému obsahu nenasycených tuků. Konzumace přebytečných nasycených tuků (> 10% z celkového počtu kalorií) může zvýšit hladinu

LDL a HDL cholesterolu a triglyceridů

. Na rozdíl od toho přiměřená konzumace nenasycených tuků ve stravě, pomáhá hladinu LDL cholesterolu (tzv. špatný cholesterol) snížit. Udržování hladiny HDL cholesterolu (tzv. dobrý cholesterol) může vést k zlepšení citlivosti na inzulín.

Kromě toho avokádo obsahuje velké množství živin (např. draslíku a luteinu) a antioxidantů, které působí protizánětlivě a zabraňují vzniku oxidačnímu stresu v cévách. Tím zároveň usnadňuje průtok krve.


2) Potřebujete se zbavit nadbytečných kil? Avokádo pomůže.

Jíst tuk k tomu, abychom se jej zbavili? Kdo by si to kdy pomyslel? Avokádo pomáhá při hubnutí a udržování zdravého BMI indexu tím, že podporuje pocit sytosti. Nedávná studie prokázala, že obsah avokáda v jídle prodlužuje pocit plnosti a

snižuje touhu v přejídání

. A to vše díky

vysokému obsahu vlákniny

(v průměru 14g na ovoce). Navíc, pozorovací studie prokázala, že vyšší konzumace avokáda má za následek snižování obvodu v pase a nižší BMI. A konečně, některé výzkumy dokonce ukázaly, že diety s vyšším obsahem MUFA (mononenasycených mastných kyselin), kterých je avokádo plné, jsou pro vaše tělo zdravější, než diety nízkotučné.


Avokádo


3) Avokádo snižuje riziko vzniku rakoviny

Složky obsažené v avokádu, včetně xantofylů a fenolů,

snižují míru rakoviny dutiny ústní

. Předběžné studie prokazují slibné výsledky, v nichž avokádo hraje svou roli a to při snižování rizika rakoviny prsu a rakoviny prostaty. Kromě toho další předběžná studie ukázala, že konkrétní typ tuku získaného z avokáda, je schopný vyvinout protirakovinné účinky proti určitému typu leukémie. Nicméně i přes všechny tyto studie je další výzkum nezbytný.


4) Avokádo chrání vaši pokožku a zabraňuje vráskám kolem očí

Jak se ukázalo, karotenoidy obsažené v avokádu mají velmi dobrý vliv na lidské tělo. Lutein a ostatní složky v něm přítomné mohou

zpomalit pokles očních víček

a zabránit zhoršování našeho zraku. Navíc tyto živiny působí jako ochrana před poškozením z UV záření a udržují naši

pokožku hladkou a zdravou

.

Čili co vy na to? Stále nevěříte, že každodenní konzumace avokáda stojí za to? My už věříme.

Vedle blahodárného účinku na naše zdraví, má avokádo výhodu v tom, že je i

velmi chutné

. Můžeme ho zařadit nejen do míchaných nápojů, salátů, ale i dezertů a různých pomazánek. Vyzkoušejte například



ovocný koktejl z avokáda



nebo si připravte dip



guacamole netradičně se slaninou a broskví



.

Zdroj:

awesometips.pw

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *