16 způsobů, jak jíst o 500 kalorií méně

Základním pravidlem pro správné hubnutí je

omezení přísunu kalorií.

Kolik jich ale opravdu musíme přijmout či spálit, abychom viděli výsledky? Je to jednoduché: Shodit můžete téměř půl kila za týden, pokud bude váš denní přísun o 500 kalorií méně než nyní

(spálené kalorie jsou založené na ženě vážící 68 kg).


Následujte tyto jednoduché kroky a výsledek se brzy dostaví:


1) Podupávejte si

Vaši hubenější přátele jsou pravděpodobně neposedové, kteří spálí až 350 kalorií denně pouhým poklepáváním nohy nebo tím, že nedokáží chvíli vydržet v klidu. Zkuste si to na několik dní také:

pochodujte při telefonování, nebo si vyklepávejte melodii rukou, či nohou

(samozřejmě v soukromí vaší kanceláře).


2) Držte se od ořechů co nejdál


16 způsobů, jak jíst o 500 kalorií méně

Obzvlášť pokud jsou vysypané ve velké míse. Čím větší miska, tím více jich sníte. Ořechy obsahují zdravé tuky pro naše srdce, ale zároveň jsou nositeli vysokého obsahu kalorií. Jedna hrst pražených ořechů má 175 kalorií, tři hrsti 525. Vyhněte se ořechům a ušetříte tak více než 500 kalorií.

Pokud nemůžete ořechům odolat, dejte si pistácie.

Dvě hrsti obsahují pouze 159 kalorií a díky skořápkám je budete jíst pomaleji.


3) Nejezte před televizí

Podle výzkumu sníme před televizí až o 288 kalorií více. Jezte proto raději u stolu a místo vysedávání u televize se jděte na hodinu projít. Tak spálíte 527 kalorií.


4) Méně salátové zálivky a posypky


16 způsobů, jak jíst o 500 kalorií méně

Velký salát se vám může zdát zdravý, ale všechny ty dobroty navrchu z něj mohou udělat kaloričtější jídlo, než jsou lasagne nebo špagety se sýrovou omáčkou.

Kousky sýra, karamelizované ořechy, slanina, avokádo, sušené ovoce, krutony, zálivka, to vše přidává salátu spoustu kalorií.

Ušetřete 500 kalorií tím, že si dáte pouze jednu z těchto ingrediencí a přidáte více nízkokalorické zeleniny (pečená paprika, orestovaná cibule, nebo žampiony). Použijte o polovinu méně zálivky.


5) Menší talíře

Vyměňte své 30 cm talíře za 25 cm. Sníte tak o 20 až 25% méně jídla a tím pádem si ušetříte dalších 500 kalorií. Vědci tvrdí, že se nebudete cítit najedený o nic méně.


6) Vynechte šlehačku


16 způsobů, jak jíst o 500 kalorií méně

Dezerty v podobě kávy mohou obsahovat až 670 kalorií a to díky šlehačce, plnotučnému mléku nebo sirupu. Nemůžete bez šlehačky vydržet? Dejte si ji na malém espressu se 30 kaloriemi. Ušetříte jich tak 640.


7) Spočítejte si, kolik brambůrek sníte


Brambůrky zásadně nejezte z pytlíku.

Nepřestanete totiž do té doby, než jej úplně nevyprázdníte! Celý sáček obsahuje 1260 kalorií. Naservírujte si proto pouze 15 lupínků (140 kalorií) a zbytek si nechte na příště.


8) Zapomeňte na přídavky

V některých rodinách je zvykem přinést plný hrnec či pekáč na stůl a postupně si z něj přidávat. Ušetřete spoustu kalorií tím, že si na talíř nandáte to, co sníte a zbytku už se nedotknete.


9) Jezte méně těstovin


špagety

Jeden šálek těstovin obsahuje 220 kalorií. Typická porce v restauraci může být až o 480% větší. To je 1056 kalorií. Pokud si dáte šálky dva, i tak ušetříte 616 kalorií.


10) Omezte večeře s hosty

Podle odborníků

sníme ve společnosti sedmi a více lidí až o 96% více potravin.

Což znamená, že prakticky zdvojnásobíme svou večeři. Stolováním s menším počtem hostů ušetříme 500 či více kalorií.


11) Nedojídejte


Nechte 25% svého jídla na talíři

. Zbytek si dejte následující den k obědu. Pokud za den normálně sníte 2000 kalorií nebo více, tímto snížíte příjem o 500.


12) Dostatečný spánek

Nedostatek spánku ve vás může vyvolat větší chuť k jídlu. Lidé, kteří spí pouze 5,5 hodiny toho snědí za den mnohem více. Dopřejte si hodně spánku a ušetřete tak 1087 kalorií.


13) Skoncujte s limonádami


16 způsobů, jak jíst o 500 kalorií méně

Plechovka nealkoholických nápojů obsahuje kolem 150 až 180 kalorií. Vypijete-li dvě nebo tři za den, dostáváte do těla spoustu kalorií navíc. Uhaste svou žízeň vodou a ušetřete tak 540 kalorií.


14) Jednoduchý trik, jak se cítit plný


K snídani snězte 2 uvařené nebo sázené vejce.

Budete se cítit plnější a po zbytek dne sníte o 416 kalorií méně. Před obědem a večeří si dejte šálek nízkokalorické polévky (sníte tak o 134 kalorií méně v každém jídle.) Tímto způsobem jste opět ušetřili 684 kalorií.


15) Nekupujte máslový popcorn v kině

Ano, velký popcorn zakoupený v kině obsahuje neuvěřitelných 1005 kalorií. Nemůžete-li bez popcornu být, propašujte si svůj vlastní (pražený v mikrovlnce bez tuku). Ušetříte tak více než 700 kalorií.


16) Nápoj bez cukru


cukr

Pijte svůj oblíbený čaj bez cukru a ušetřete svému tělu dalších 400 kalorií.

Zdroj:

health.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *