čas 17:30 datum 16/06/2019
aurora travel agentSecret Recipebest pot racksFreelancer KonokBest Freelancer in Bangladesh
Domů / Zdraví / Zelenina s velkým obsahem bílkovin
Zelenina s velkým obsahem bílkovin brokolice

Zelenina s velkým obsahem bílkovin

Ve většině případů není zelenina typickým zdrojem bílkovin. Existuje ale pár jedinečných rostlin, které obsahují slušné množství této důležité přírodní látky. Nejdůležitější je mít na paměti, že rostlinné bílkoviny jsou tzv. neúplné, což znamená, že neobsahují všechny esenciální aminokyseliny. Proto se ujistěte, že svému tělu dodáváte i další typy aminokyselin, které potřebujete a zkombinujte je například s celozrnnými produkty.

Nandejte si pořádnou porci těchto 6 druhů zeleniny, ať co nejvíce zvýšíte přísun nezbytných živin ve vašem těle.

Hrách

Půl šálku hrachu obsahuje 3,5 gramu bílkovin. Pokud nejste milovníkem hrachové kaše či hrachové polévky, co takhle vyzkoušet lahodný recept na Špagety Carbonara s hrachem, mandlemi a bazalkou?

Zelenina s velkým obsahem bílkovin hrách

Špenát

Oproti hrachu naleznete v půlce šálku špenátu 3 gramy bílkovin. Ale nejdříve, než si z něj uděláte něco dobrého k obědu, přesvědčte se, že vás netrápí ledvinové kameny. Protože špenát může být v příliš velkém množství dokonce zdraví škodlivý.

Zelenina s velkým obsahem bílkovin

Brambory

Brambora a zdroj bílkovin? Ano, středně velká brambora obsahuje tři gramy proteinů. Měli jste bramborovou kaši včera k večeři a už na ní nemáte chuť? Udělejte si z ní skvělé placky podle našeho receptu.

Zelenina s velkým obsahem bílkovin brambory

Brokolice

Tato zelenina nabitá na vlákninu (2,6 gramů v půlce šálku) je zároveň úžasným zdrojem bílkovin se 2 gramy na porci. Co takhle ochutnat super zdravou polévku?

Zelenina s velkým obsahem bílkovin brokolice

Růžičková kapusta

Malá ale velice výživná zelenina. Růžičková kapusta je vlastně taková potravinová hvězda. Půl šálku kapusty skrývá 2 gramy bílkovin spolu s 248 mg draslíku a 110 mikrogramů vitamínu K.

Zelenina s velkým obsahem bílkovin růžičková kapusta

Kukuřice

No dobrá, víme, že technicky je kukuřice spíše zrno, ale jelikož je k dostání v každém obchodě a obsahuje 2 gramy proteinu na půlku šálku, musíme se o ní zmínit. Máte-li rádi její sladkou chuť, dopřejte si ji například v podobě kukuřičných smaženek.

Zelenina s velkým obsahem bílkovin kukuřice

Zdroj: womenshealthmag.com

Zkuste například

Ricinový olej semena skočec

Ricinový olej pro vaši krásu a zdraví

Dáváte přednost přírodním kosmetickým přípravkům, které jsou maximálně šetrné? Ricinový olej vám pomůže nejen s vnější …