čas 6:34 datum 22/09/2017
aurora travel agentSecret Recipebest pot racksFreelancer KonokBest Freelancer in Bangladesh
Domů / Bydlení / Pravidla pro pořádek nejen doma, ale i v práci

Pravidla pro pořádek nejen doma, ale i v práci

Pro někoho úkol velice snadný, pro ostatní nadlidský. Pravdou ale je, že pokud budete dodržovat tato velice snadná pravidla, pozitivní výsledek vás nemine.

Cítíte-li se zahlcen změtí věcí a předmětů, kterých se z nějakého důvodu nedokážete zbavit, ale zároveň víte, že je k životu nepotřebujete, nezoufejte. Nic není nemožné.

Zde jsou pravidla pro pořádek, které by vám mohly pomoci. Nemusíte se řídit úplně všemi a už vůbec ne najednou. Zkuste si vybrat jen některá a uvidíte, jak se vám povede. Postupně můžete přibírat další:

1) Když vstanete od stolu, vždy z něj odneste jednu věc pryč:

Kdykoliv se odeberete pro sklenici vody, na toaletu, nebo máte pauzu, vezměte něco s sebou. Pokud je váš stůl čistý, najděte něco z okolí.

2) Setřete umyvadlo po každém použití:

Pravidla pro pořádek

Kdykoliv si umyjete ruce, nebo vyčistíte zuby v koupelně, omyjte po sobě i umyvadlo. To samé se týká kuchyňského dřezu a kuchyňské linky.

3) Když procházíte místností, najděte jednu věc, kterou z ní odnesete:

Pokud se chystáte z ložnice do obývacího pokoje, vezměte z ní alespoň jednu věc, kterou během tohoto výletu odnesete pryč. Nemusíte uklízet úplně všechno, stačí jedna jediná věc.

4) Když si sundáte kus oblečení, ukliďte ho:

Dáváte-li si sprchu nebo se převlékáte, místo házení věcí na podlahu, nebo na kus nábytku, je dejte zpět do šatníku či koše na prádlo. Podívejte se kolem, kolik kousků se vám válí po podlaze a udělejte s nimi to samé.

5) Udržujte ploché povrchy uklizené:

Vaše stoly, pulty, podlahy. Pokud na nich existuje tuna věcí, které na ně nepatří, zkuste se jich zbavit a uklidit je na své místo.

6) Zorganizujte si den od začátku do konce:

Pravidla pro pořádek

Jakmile začnete svůj pracovní den, napište si na papír 3 nejdůležitější úkoly. Pod ně si pak poznamenejte i ostatní cíle, kterých byste za ten den chtěli dosáhnout. Udělejte si na svém pracovním stole pořádek a uspořádejte věci tak, aby dávaly smysl. Na konci každého dne zkontrolujte seznam, odškrtněte vše, co jste za ten den stihli a pokud vám na něm něco zbývá, udělejte si z nich nový list na zítřek.

7) Na konci pracovního dne uspořádejte své složky:

Pokud používáte papíry, vložte si je do složek. Máte-li všechny soubory digitálně, vyčistěte si svou plochu a přesuňte soubory tam, kam patří.

8) Vyřiďte email ihned namísto odkládání:

Při otevření emailu mu dejte prostor okamžitě. Přečtěte si ho, odpovězte, přijměte opatření či si ho archivujte. Jedná-li se o větší úkol, napište si ho na svůj seznam úkolů. Neotvírejte emaily bez toho, abyste je řešili.

9) Dopracujte se pouze ke 3 emailům v doručené poště:

Pomalu odstraňte (archivujte) stovky či tisíce emailů z vaší emailové schránky. Vytvořte si složky – ke zpracování, ostatní, informační a odhlaste se ze zbytečných zpravodajů.

10) Napište si seznam méně podstatných položek na papír a kupte je až po 30 dnech:

Vytvořte si 30ti denní seznam a kdykoliv si budete chtít koupit něco, co není absolutně nezbytné (ne potraviny, čisticí prostředky, hygienické potřeby), napište si je na seznam i s datem, kdy jste je na seznam přidali. Po dobu 30 dnů si nic nekupujte a až po uplynutí této doby se na seznam podívejte a znovu se ujistěte, zda tuto věc stále potřebujete.

11) Vložte své oblečení do jiné skříně, nebo krabice a berte si ty kousky, které budete potřebovat:

Po měsíci uvidíte, co vám ve skříni či krabici zůstalo. Takové kousky můžete klidně darovat na charitu, protože si je pravděpodobně neoblečete už nikdy.

12) Máte-li dojedeno, umyjte po sobě nádobí:

Pravidla pro pořádek

Zde netřeba cokoliv vysvětlovat. Místo nedbalého ukládání špinavého nádobí do dřezu jej po sobě ihned umyjte. Pokud je ve dřezu nádobí více, nebojte se ho umýt.

13) Pořádková sobota:

Každé sobotní ráno si vyhraňte hodinu či dvě (nebo půl dne) na uklízení jedné oblasti v domě či bytě.

14) Jeden dovnitř, dva ven:

Když si přinesete domu něco nového, zbavte se dvou podobných věcí. Například pokud si koupíte nové boty, další dva páry někomu darujte. Tímto způsobem budete více přemýšlet o každé věci, než si jí koupíte a pomalu se zbavíte nadměrného množství. Později budete moci přejít na pravidlo „jeden dovnitř, jeden ven“.

15) Omezte počet věcí, které máte:

Stanovte si přesný počet. Například 30 kusů oblečení nebo 5 kusů časopisů. Zbavte se všeho ostatního. Individuální limit je jen na vás.

16) Na konci každého měsíce ukliďte nepořádek ve svém počítači.

Pravidla pro pořádek

17) Každé tři měsíce udělejte čistku:

Stravte víkend probíráním a vyhazováním nepotřebných věcí.

Jak zrealizovat tato pravidla?

Tato pravidla byste neměli provádět všechny najednou. Zkuste uskutečnit jedno pravidlo týdně. Zaměřte se na celý týden a na konci zhodnoťte sám sebe. Pokud vám půjde dobře, udržte si ho. Pokud tomu tak není, zapomeňte na něj a další týden zkuste něco jiného.

Postupně naleznete pravidla, které fungují jen pro vás. Váš život se pomalu změní z nepořádného na uspořádaný a vy i vaše okolí budete mnohem spokojenější.

Zdroj: zenhabits.net

Zkuste například

Když se rozhodnete pro betonový plot

Když se rozhodnete pro betonový plot Oplocení je důležité u každého samostatně stojícího domu, pomáhá …